Vyhľadať

Písmeno M

Po vyriešení aplikačných úloh by mala vždy nasledovať okamžitá spätná väzba, na záver záverečná reflexia a ocenenie.

Úlohy sú zamerané na tréning komunikačných a vyjadrovacích schopností, na pozornosť a rozvoj myslenia, na podporu čitateľských zručností.

Poradie aj výber úloh zvoľte, aké vyhovuje vám. Rozprávajte sa, čítajte, počítajte, tvorte, objavujte.

Stále máme na pamäti, že najefektívnejšie učenie je učenie cez emócie. Preto venujeme toľko pozornosti práve naladeniu a vtiahnutiu detí do učenia. Odbúravame tým stres, deti sa uvoľnia, sú vnímavé a nám sa s nimi dobre spolupracuje.

Inšpiratívne úlohy k písmenu M.

Motivačná časť:

  • Rozhovor o tom, čo s mamou spolu robíme, čo nás mama naučila, čo sme naučili mamu my, čo sme sa naučili spoločne a čo by sme sa mohli ešte spolu naučiť?
  • Témou je dôvera, spolupráca, starostlivosť.

Aplikačné úlohy

  • Nájdi a vymenuj na obrázku všetky veci začínajúce sa na písmeno M, urči, ktoré z nich sa nespomínajú v texte
  • Prečítaj nahlas všetky farebné písmená, slabiky a slová
  • Spočítaj koľkokrát sa v texte vyskytuje slova MAMA
  • Čítajte si spolu nahlas text. Ak deti, ešte nečítajú, pozorne počúvajú dospelého.
  • Zopakuj, čo si si zapamätal, že naučila mama Amálku.
  • Povedz, ako mama pomohla Amálke prekonať únavu?
  • Povedz, čo robil kocúrik Emanuel?
  • Ukáž, kde je v texte napísané, ako koza méka a krava múka.
  • Nájdi na obrázku a pomenuj všetky veci začínajúce sa na písmeno M.
  • Porovnaj medveďa a mamuta. Pomenuj, čo majú spoločné a v čom sa líšia.
  • Povedz, ktoré veci z obrázku máte aj vy doma, alebo si ich už niekde videl.
  • Ktoré ďalšie veci na M máš vo svojom okolí?
  • Povedz, čo majú spoločné maják, mušľa a medúza.
  • Sú na obrázku dopravné prostriedky? Ak áno, pomenuj ich. Viezol si sa už metrom? V ktorom meste?
  • Nájdi na obrázku šelmy. Ktoré zvieratá sú šelmy? Žijú na Slovensku šelmy? Je Emanuel šelma?
  • Vysvetli alebo zisti čo je múzeum, čo je maketa, čo sú exponáty
  • Vymysli čoho múzeum by si spravil ty.
  • Vyrob maketu, vystav svoj exponát
  • Povedz, čo si myslíš – čo znamená, keď je niekto hundravý? Čo znamená slovné spojenie hundravý moriak?
  • Povedz, čo si myslíš – ako sa cíti ten, kto je unavený? Čo je opakom únavy?
  • Povedz, čo si myslíš – čo znamená prirovnanie – bolo ich tam toľko, ako mravcov?
  • Porozmýšľaj, ako by sa dali spočítať mravce v mravenisku.
  • Nauč sa riekanku z textu.
  • Odpovedz: Múka múka? Môže múka múkať?
  • Hraj sa s mamou naháňačku
  • Čo zvoláš, keď chytíš mamu?

Váš email sme si uložili

Budete informovaný hneď ako budú Samohláskové komunikačné kartičky​ dostupné

Sledovať dostupnosť

Samohláskové komunikačné kartičky

Buďte informovaný hneď ako budú dostupné