Začiatok školského roka je pre prvákov aj začiatok vytvárania vzťahov so spolužiakmi
Zavádzať pravidlo úcty/nevysmievania sa a podporiť v deťoch zvedavosť, túžbu vedieť viac, môžeme so šlabikárovou knižkou napríklad takto:
Sedíme s deťmi v kruhu, čítame im text, deti pozorujú ilustráciu.
Kto vie/chce zopakovať, čo sa Amálka pýtala? Čo ju zaujímalo?
Kto vie/chce odpovedať na Amálkine otázky?
Čo ste si všimli, čo sme o Amálke zistili? Že je zvedavá.
Je dobré byť zvedavým? Prečo?
Čo znamená – Kto sa veľa pýta, veľa sa dozvie.
Dá sa zvedavosť nakresliť? Alebo inak vyjadriť?
A kto je zvedavý, čo budeme v škole robiť?
Dežko, Julka, …. teba, čo zaujíma? Čo sa chceš v škole naučiť?
Kto sa chce naučiť to, čo povedal Ferko?
Kto má nápad, čo by sme ešte v škole mohli robiť?
Čo povedali rodičia Amálke, keď sa toľko pýtala?
Čo znamená: “… láskavo sa tato s mamou smeje”.
Čo znamená, keď je niekto láskavý?
Dá sa láskavosť nakresliť? Alebo inak vyjadriť, ukázať? Ako?
Ako sa správame k tomu, koho máme radi?
Čo sme dozvedeli, že budeme v škole robiť?
Čo sa chceme v škole naučiť?
Ako sme sa cítili, keď sme sa k sebe láskavo správali?
Prečo je pre nás dobré sa k sebe láskavo správať?
Skôr, ako vyzveme deti, aby si vyjadrili navzájom ocenenia, musíme ich to naučiť.
Ďakujem deti, cítila som sa medzi vami príjemne.
Páčilo sa mi, keď sme sa rozprávali.
Na poskytovanie tých najlepších služieb pre Vás používame technológie, ako sú súbory cookie a ďalšie technológie. Tu si ich môžete vybrať alebo odmietnuť. Nesúhlas alebo odvolanie súhlasu môže nepriaznivo ovplyvniť funkčnosť stránky.
Budete informovaný hneď ako budú Samohláskové komunikačné kartičky dostupné
Buďte informovaný hneď ako budú dostupné