Vyhľadať

Ako využiť písmeno A na začiatku školského roka

Začiatok školského roka je pre prvákov aj začiatok vytvárania vzťahov so spolužiakmi

Zavádzať pravidlo úcty/nevysmievania sa a podporiť v deťoch zvedavosť, túžbu vedieť viac, môžeme so šlabikárovou knižkou napríklad takto:

Sedíme s deťmi v kruhu, čítame im text, deti pozorujú ilustráciu.

  • Diskusia, príklady otázok:

Kto vie/chce zopakovať, čo sa Amálka pýtala? Čo ju zaujímalo?

Kto vie/chce odpovedať na Amálkine otázky?

Čo ste si všimli, čo sme o Amálke zistili? Že je zvedavá.

Je dobré byť zvedavým? Prečo?

Čo znamená – Kto sa veľa pýta, veľa sa dozvie.

Dá sa zvedavosť nakresliť? Alebo inak vyjadriť?

A kto je zvedavý, čo budeme v škole robiť?

Dežko, Julka, …. teba, čo zaujíma? Čo sa chceš v škole naučiť?

Kto sa chce naučiť to, čo povedal Ferko?

Kto má nápad, čo by sme ešte v škole mohli robiť?

Čo povedali rodičia Amálke, keď sa toľko pýtala?

Čo znamená: “… láskavo sa tato s mamou smeje”.

Čo znamená, keď je niekto láskavý?

Dá sa láskavosť nakresliť? Alebo inak vyjadriť, ukázať? Ako?

Ako sa správame k tomu, koho máme radi?

  • Reflexia

Čo sme dozvedeli, že budeme v škole robiť?

Čo sa chceme v škole naučiť?

Ako sme sa cítili, keď sme sa k sebe láskavo správali?

Prečo je pre nás dobré sa k sebe láskavo správať?

  • Ocenenie

Skôr, ako vyzveme deti, aby si vyjadrili navzájom ocenenia, musíme ich to naučiť.

Ďakujem deti, cítila som sa medzi vami príjemne.

Páčilo sa mi, keď sme sa rozprávali.

🙂

Váš email sme si uložili

Budete informovaný hneď ako budú Samohláskové komunikačné kartičky​ dostupné

Sledovať dostupnosť

Samohláskové komunikačné kartičky

Buďte informovaný hneď ako budú dostupné